2009-02-08

Blogg eller inte blogg...?

Satt bland vänner och släkt igår. Bland annat pratade vi om att blogga och att alla har en blogg nuförtiden. Självklart var jag tvungen att säga att jag hade en blogg.
"...Å vad ska du ha den till?" undrade brorsan.
"Tja", svarade jag. "Jag vet inte." Mitt svar blev hängande runt bordet.
"Så du menar att du har en blogg, men att du inte vet varför?"
"Ungefär så skulle jag tro", kom det till slut ur mig. Brorsan skande på huvudet och frågan släpptes.

Så idag har jag funderat på varför just JAG har en blogg och jag tro mig ha ett svar - det handlar om jag vill ha en plats där jag kan skriva om små, oregelbundna men viktiga punkter i mitt liv. På så sätt kan jag slippa känna att jag måste uppdatera varje dag, men ändå ha en plats där min röst får leva sitt liv cyberspace-liv PLUS att jag får en dagbok i fall jag vill gå tillbaka och läsa om mitt liv i fornstora där.

Just nu håller jag på med en Sci-fi-novell som jag började på 1999-06-13. Min plan är att den ska vara klar samma dag eller tidigare. Som ett tio-års jubileum.

Önska mig lycka till.

Inga kommentarer: