2009-01-16

Nytt år, ny framtid

Nytt år brukar ge upphov till ny tro på framtiden. Själv har jag skaffat en iPhone. Det var inte särskilt planerat, det bara blev så. Vad jag inte förstod var hur revolutionerande den här mackapären är. För mig tog det ett par dagar innan jag själv förstod helheten. Var ska man börja förklara med? Ja... Exempelvis att jag kan nå telefon, mejl, kartor och webbsidor med enkla knapptryck. Världen veckla ut sig i mobilen. Det här inlägget är exempelvis skrivet med iPhone. Jag laddade hem en applikation som gör att jag kan gå in på SFs biosajt, kolla på trailers, , leta upp vilka filmer som går var och beställa biljett - allt i mobilen. Dessutom kan jag få en vägbeskrivning till biografen och via en annan applikation kan jag få SLs tider. Så enkelt. Ja sannerligen är man i framtiden.

Inga kommentarer: