2008-06-04

Cykelgyckel 1


Jag har fått upp min racercykel från Halmstad (föräldrarna hade den med sig när dom var uppe senast, men ändå) och jag tänkte att "det är ju bara att dra igång", "den är ju i perfekt form". Visst. Sure. Ingalunda. Den ser ut som hejkomåhjälpmig. Den är rostig och skitig och oljig. (Cykeln på bilden är inte min vill jag påpeka)

Men skam den som ger sig. Den ska rustas upp. Jag upprepar - den SKA rustas upp. Den ska pimpas! Jag har en plan.

Så varför inte köpa en ny? Istället? Den enkla anledningen är att jag inte gillar modellerna på nya tidens cyklar. Det är citybajkar hit och andra monster dit. Jag vill ha min racer.

Planen är att rensa upp den gamle cykeln och få den riktigt snygg. Riktig riktigt snygg. Men först är jag tvungen att få den att fungera över huvudtaget. Var inne i cykelaffären igår och köpte vajrar och sånt.

Tog lite foton i morse - tänkte att det blir lite före- och efterbilder framöver.

Pimp my bike (alltså)!

Inga kommentarer: